Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(292)
Forma i typ
Książki
(292)
Poradniki i przewodniki
(104)
Proza
(28)
Publikacje fachowe
(28)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje popularnonaukowe
(16)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Dostępność
dostępne
(244)
wypożyczone
(28)
tylko na miejscu
(18)
nieokreślona
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(282)
Czytelnia BG
(15)
Dział Informacji
(3)
Autor
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(33)
Pikiel Sylwia
(30)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(30)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(15)
Pollak Monika
(14)
Cioch Agnieszka
(13)
Kołakowski Artur
(13)
Błaż Agata
(9)
Graham Caroline (1931- )
(9)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(9)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(8)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(8)
Bartosik Jolanta
(7)
Jusewicz-Kalter Ewa
(7)
Trzebiatowska Małgorzata
(7)
Wojtych Ewa
(7)
McKay Matthew (1948- )
(6)
Bukiert Katarzyna
(5)
Hayes Steven C
(5)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(5)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(5)
Wicenty Klara
(5)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(4)
Buscaglia Leo F. (1924-1998)
(4)
Bąbel Przemysław (1977- )
(4)
Ciarrochi Joseph
(4)
Dudek Joanna (psycholog)
(4)
Fanning Patrick
(4)
Gębka Artur
(4)
Harris Russ (1962- )
(4)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(4)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(4)
Schiraldi Glenn R. (1947- )
(4)
Sparrow Joshua D
(4)
Ambroziak Konrad
(3)
Barlow David H. (1942- )
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Buss David M. (1953- )
(3)
Błaszczyk Anna (1981- )
(3)
Foa Edna B. (1937- )
(3)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(3)
Gajdzińska Monika
(3)
Hanson Rick
(3)
Hayes Louise L
(3)
Jurkiewicz-Buchała Ilona
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Kendall Philip C. (1950- )
(3)
Kowalska Maryla
(3)
Mac Kenzie Robert J
(3)
Mućko Przemysław (psycholog)
(3)
Popiel Agnieszka
(3)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(3)
Rebar Sarah
(3)
Suchowierska-Stephany Monika
(3)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(3)
Alberti Robert E
(2)
Arentewicz Joanna
(2)
Armstrong Nicky
(2)
Bailey Anna
(2)
Barnes B. Kim
(2)
Bentley Kate H
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Brantley Jeffrey
(2)
Brett Doris (1950- )
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Cerri Claudio
(2)
Clark David A. (1954- )
(2)
Coyne Lisa W
(2)
Dexter Colin (1930-2017)
(2)
Dexter Colin (1930-2021). Inspektor Morse
(2)
DuFrene Troy (1972- )
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Emmons Michael L
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Flassilier-Popławska Joanna de
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Frazier Donna
(2)
Garwood Patricia
(2)
Gradowska Marcelina
(2)
Hajcak Frank
(2)
Hańbowski Wojciech
(2)
Herman Judith Lewis (1942- )
(2)
Jacob Gitta
(2)
Kacmajor Anna
(2)
Kielin Jacek
(2)
Kiełtyka-Czech Monika
(2)
Kubińska Olga
(2)
Kubiński Wojciech (1953- )
(2)
Langley Audra
(2)
Lazarus Arnold A
(2)
Lichner Tracey K
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Louis Karen McDonald (1962- )
(2)
Martin Sharon C. (1971- )
(2)
Michalski Maciej (1970- )
(2)
Millstine Wendy (1966- )
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Murrell Amy R
(2)
Nyka Emilia
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(92)
2010 - 2019
(109)
2000 - 2009
(82)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(159)
1901-2000
(29)
1989-2000
(21)
1945-1989
(7)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(278)
Język
polski
(245)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(42)
Psychoterapeuci
(30)
Dzieci
(28)
9-13 lat
(27)
6-8 lat
(24)
Nauczyciele
(16)
Psycholodzy
(13)
Młodzież
(11)
14-17 lat
(10)
Pedagodzy
(7)
0-5 lat
(5)
Terapeuci
(4)
Nastolatki
(3)
Chorzy
(2)
Lekarze
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uzależnieni
(2)
Chorzy na depresję
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Kobieta
(1)
Maturzyści
(1)
Młodzież z zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Psychiatrzy
(1)
Rodzice adopcyjni
(1)
Rodzice zastępczy
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Seksuolodzy
(1)
Studenci
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(17)
Literatura angielska
(11)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Techniki samopomocy
(26)
Psychoterapia
(25)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(25)
Relacje międzyludzkie
(24)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(20)
Dzieci
(19)
Wychowanie w rodzinie
(17)
Uczucia
(16)
Nastolatki
(15)
Lęk
(13)
Samoakceptacja
(13)
Autopsychoterapia
(11)
Gniew
(11)
Mindfulness
(11)
Młodzież
(11)
Poczucie własnej wartości
(11)
Terapia schematów
(11)
Asertywność
(10)
Samorealizacja
(10)
Zabójstwo
(10)
Śledztwo i dochodzenie
(10)
Psychologia dziecka
(9)
Regulacja emocji
(9)
Kobieta
(8)
Miłość
(8)
Psychoanaliza
(8)
Psychologia
(8)
Samopoznanie
(8)
Pewność siebie
(7)
Prowincja
(7)
Przezwyciężanie lęku
(7)
Przyjaźń
(7)
Przywiązanie (psychologia)
(7)
Rodzicielstwo
(7)
Społeczności lokalne
(7)
Stres
(7)
Terapia behawioralna
(7)
Tom Barnaby (postać fikcyjna)
(7)
Trauma
(7)
Zaburzenia emocjonalne
(7)
Życie seksualne
(7)
Agresywność
(6)
Dojrzewanie
(6)
Dziecko trudne
(6)
Radzenie sobie ze stresem
(6)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Manipulacja (psychologia)
(5)
Małżeństwo
(5)
Rodzina
(5)
Higiena psychiczna
(4)
Kompetencje emocjonalne
(4)
Mózg
(4)
Odporność psychiczna
(4)
Osobowość
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Relacja terapeutyczna
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Socjotechnika
(4)
Stres pourazowy
(4)
Sukces
(4)
Szczęście
(4)
Tajemnica
(4)
Trzecia fala CBT
(4)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(4)
Zachowanie
(4)
Zającowate
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Zwierzęta
(4)
Autodestruktywność
(3)
Autyzm
(3)
Bezpieczeństwo
(3)
Bliskie związki międzyludzkie
(3)
Ból psychiczny
(3)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(3)
Dzieciństwo
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Empatia
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kontrola emocjonalna
(3)
Kryzys psychiczny
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Policjanci
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przemoc emocjonalna
(3)
Rezyliencja
(3)
Rodzina dysfunkcyjna
(3)
Rozwój osobowości
(3)
Samokontrola
(3)
Stres zawodowy
(3)
Techniki relaksacyjne
(3)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(3)
Terapia poznawcza
(3)
Trudne sytuacje życiowe
(3)
Uczenie się
(3)
Temat: czas
2001-
(5)
1601-1700
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Anglia (Wielka Brytania)
(7)
Polska
(3)
Wielka Brytania
(3)
Azja
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Oksford (Wielka Brytania ; okolice)
(1)
Oksford (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Poradnik
(118)
Opracowanie
(23)
Podręcznik
(23)
Wydawnictwa popularne
(22)
Ćwiczenia i zadania
(17)
Opowiadania i nowele
(15)
Wydawnictwa dla dzieci
(14)
Powieść
(13)
Kryminał
(12)
Poradniki
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Podręczniki
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Biografia
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Książka do wypełniania
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Aforyzmy
(2)
Antologia
(2)
Esej
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Przysłowia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Słowniki angielsko-polskie
(2)
Encyklopedia
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Literatura podróżnicza amerykańska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(1)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(1)
Powieść angielska
(1)
Powieść dziecięca polska
(1)
Program nauczania
(1)
Protokoły
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(146)
Medycyna i zdrowie
(33)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(23)
Rozwój osobisty
(22)
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Biologia
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
292 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 159.9-110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opanuj sztukę skutecznej komunikacji. Popraw swoje relacje z bliskimi. Naucz się mówić „nie” bez poczucia winy. Realizuj własne potrzeby. Skutecznie rozwiązuj konflikty.
Poradnik "Bądź najlepszą wersją siebie" pokazuje, jak dokonywać słusznych wyborów, podążać w odpowiednim kierunku i kształtować własne życie tak, by stało się dokładnie takim, o jakim marzysz. Książka pomoże ci być bardziej świadomym siebie i swoich potrzeb, a dzięki temu żyć w zgodzie z samym sobą. Według filozofii autorki dopiero człowiek szczęśliwy jest w stanie realizować się w kontaktach z innymi. Dzięki lekturze dowiesz się, w jaki sposób otwarcie się komunikować, kontrolować swoje emocje, radzić sobie ze stresem i lękiem, a przede wszystkim - jak otworzyć się na ludzi i uzdrowić relacje z nimi. Jakość tych relacji w znaczący sposób wpływa na nasze zdrowie, szczęście i satysfakcję z życia. Autorka pokazuje, w jaki sposób możemy osiągnąć poczucie spełnienia, stworzyć udane związki, odnieść sukces zawodowy i osobisty. Przekonuje, że to wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy zmienić sposób myślenia - wyznaczyć cel i dążyć do niego.
Książka opiera się na popularnej metodzie Thomasa Gordona - nieżyjącego już amerykańskiego psychologa, psychoterapeuty i doradcy rodzinnego - znanej jako „wychowanie bez porażek”. Metoda ta jest stosowana w 48 krajach od blisko 50 lat, co świadczy o jej ponadczasowości. Jej założenia są na tyle uniwersalne, że z powodzeniem można ją wykorzystywać we wszystkich relacjach międzyludzkich. Uczy skutecznej komunikacji i sztuki rozwiązywania konfliktów bez przegranych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331008, 362013 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zadbaj o Siebie)
Złość, zakłopotanie, bezradność to uczucia, których doznajemy zbyt często w kontaktach z innymi. Co czujemy, gdy w restauracji kelner nie podchodzi do nas przez piętnaście minut? Jak reagujemy, gdy ktoś poniża nas publicznie? Jak komunikować innym nasze uczucia, kiedy jesteśmy sfrustrowani? Nie ma prostych odpowiedzi. Jednak Autorzy podjęli próbę odpowiedzi na te i inne pytania. Nie musimy dłużej ukrywać nieprzyjemnych uczuć. Nie musimy wykrzykiwać swoich racji. Nie musimy też zastraszać innych, tak jak nie musimy im pozwalać, by źle nas traktowali. Książka ta nauczy nas nawiązywania relacji z innymi, które będą oparte na wzajemnym szacunku i akceptacji. Wprowadzenie w życie technik asertywnych zachowań zredukuje złość i stres w naszym życiu. Uwierzymy w siebie, będziemy zdrowsi i bardziej spontaniczni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280246, 306376 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Zawiera dziennik indywidualnego rozwoju.
Tyt. oryg.: "Your perfect right : a guide to assertive living", 1986.
Bibliogr. s. 300-305.
Złość, zakłopotanie, bezradność to uczucia, których doznajemy zbyt często w kontaktach z innymi. Co czujemy, gdy w restauracji kelner nie podchodzi do nas przez piętnaście minut? Jak reagujemy, gdy ktoś poniża nas publicznie? Jak komunikować innym nasze uczucia, kiedy jesteśmy sfrustrowani? Nie ma prostych odpowiedzi. Jednak Autorzy podjęli próbę odpowiedzi na te i inne pytania. Nie musimy dłużej ukrywać nieprzyjemnych uczuć. Nie musimy wykrzykiwać swoich racji. Nie musimy też zastraszać innych, tak jak nie musimy im pozwalać, by źle nas traktowali. Książka ta nauczy nas nawiązywania relacji z innymi, które będą oparte na wzajemnym szacunku i akceptacji. Wprowadzenie w życie technik asertywnych zachowań zredukuje złość i stres w naszym życiu. Uwierzymy w siebie, będziemy zdrowsi i bardziej spontaniczni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 325417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [352].
Utrata kontroli to naturalna cena, jaką płacimy za swoją kreatywność i produktywność. Cała sztuka polega na tym, by skrócić do minimum czas poczucia utraconej równowagi i szybko wrócić na właściwą ścieżkę. Pomóc w tym może metoda GTD, opracowana przez autora niniejszej książki. Dzięki niej na nowo uporządkujemy swoje życie na wszystkich jego płaszczyznach i przejmiemy nad nim kontrolę. Nie będzie wówczas potrzebne rozgraniczenie między sferą osobistą i zawodową, nie będzie dylematu równowagi między pracą i życiem osobistym. Sekret leży w tym, jak bardzo jesteśmy zaangażowani w to, co robimy, i czy wszystko w naszym otoczeniu znajduje się na swoim miejscu. Wystarczy tylko mieć zaufane narzędzia - a takie właśnie zapewnia ta książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 318951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Pierwszy taki poradnik w Polsce!
Bibliografia, netografia na stronach 271-277.
Depresja to choroba XXI wieku. Wiele się o niej mówi, pisze, czyta. Teoretycznie dużo o niej wiemy, a faktycznie… niestety nadal zdecydowanie za mało. Dla przykładu niewielu z nas ma świadomość, że stanowi ona poważny problem również wśród nastolatków. Dorastanie jest okresem pełnym napięć i konfliktów, dlatego tak łatwo jest przypisać objawy depresyjne młodzieńczej burzy hormonów. Nic bardziej mylnego - depresja to poważna choroba, a nie przejaw złego zachowania czy buntu. Autorzy, wybitni specjaliści na co dzień pracujący z cierpiącymi na depresję nastolatkami i ich rodzinami, przygotowali tę książkę, aby pomóc zrozumieć i zaakceptować depresję młodego człowieka oraz właściwie na nią zareagować. Odwołując się do badań i teorii naukowych, wyjaśniają nie tylko, czym jest ta choroba, ale również jak ją szybko rozpoznać, jakie pociąga za sobą skutki oraz kiedy i gdzie szukać pomocy. W zrozumiały sposób, z empatią i bazując na rzetelnej wiedzy, tłumaczą, że pokonanie depresji i powrót do zdrowia są możliwe, ale wymagają dużego zaangażowania rodziny osoby chorej. Zawarte w książce materiały dla nastolatka i dla rodziców, komiksy, ćwiczenia oraz liczne opisy przypadków ułatwiają zrozumienie treści i stanowią ciekawą inspirację do codziennej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The highly sensitive person's guide to dealing with toxic people : how to reclaim your power from narcissists and other manipulators", 2020.
Bibliografia, netografia na stronach 195-204. Indeksy.
Skoro sięgasz po tę książkę, to jest bardzo prawdopodobne, że przytłaczają cię toksyczni ludzie w twoim otoczeniu. Niezależnie od tego, czy chodzi o apodyktycznego współpracownika, który stale krytykuje, o członka rodziny, który tylko bierze, nie dając nic w zamian, czy też o partnera, który regularnie obraża i poniża, relacje z toksycznymi ludźmi wyciskają swe piętno na umyśle, ciele i duszy. Zwłaszcza w przypadku wysoko wrażliwych osób, które wszystko przeżywają intensywniej, głębiej. Takie osoby stanowią wyjątkowo łatwy cel dla manipulatorów, narcyzów, psychopatów i socjopatów.
Wrażliwość, dobroduszność, życzliwość, empatia, sumienność czy chęć dawania to cechy, których toksyczne osoby szukają u innych i które skwapliwie wykorzystują. Ponieważ patrzysz na świat i na ludzi w prostolinijny, życzliwy sposób, możesz nie zauważać złych intencji i sygnałów ostrzegawczych. Warto jednak pamiętać, że relacja WWO i osoby toksycznej nie może być zdrowa - jest to układ typu pasożyt i żywiciel. Pasożyt będzie cię wykorzystywał, wysysał z ciebie energię, bezwzględnie korzystał z twoich zasobów. Sprawi, że zaczniesz odczuwać dyskomfort, stres, irytację, lęk. Wzbudzi w tobie poczucie przybicia, przytłoczenia, zagubienia, dezorientacji. Jak zatem radzić sobie z toksycznymi ludźmi, gdy jest się osobą wysoko wrażliwą?
Shahida Arabi wyjaśnia to niezwykle szczegółowo. Opierając się na wynikach badań naukowych i na własnym doświadczeniu w pracy terapeutycznej, tłumaczy, dlaczego osoby wysoko wrażliwe są tak podatne na wykorzystanie, a także pokazuje, jak wyzwolić się z niezdrowego układu. Ten poradnik do lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce odzyskać swoje życie i uwolnić się z toksycznej relacji, aby w pełni wykorzystać własny potencjał. W książce znajdziesz praktyczne strategie i porady przedstawione w jasny, zrozumiały sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
Terapia schematów stworzona przez doktora Jeffreya E. Younga to nowatorskie podejście terapeutyczne wywodzące się z tradycyjnego nurtu poznawczo-behawioralnego. Łączy aspekty terapii poznawczo-behawioralnej z innymi modelami terapeutycznymi, między innymi z teorią przywiązania, z koncepcją psychodynamiczną oraz z modelami terapeutycznymi skoncentrowanymi na emocjach. Celem terapii schematów jest pomoc pacjentom w rozpoznaniu ich podstawowych potrzeb emocjonalnych i wskazanie, jak mogą je zaspokoić. Terapia ta znajduje zastosowanie szczególnie w przypadku pacjentów z długotrwałymi, utrwalonymi problemami emocjonalnymi, także z zaburzeniami osobowości. Doktor Christof Loose idzie o krok dalej i prezentuje zastosowanie terapii schematów w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz z ich rodzicami. Podręcznik pod jego redakcją został napisany przez klinicystów dla klinicystów. W sposób niezwykle przystępny prezentuje teoretyczne i praktyczne zasady pracy psychoterapeutycznej z dziećmi na różnych etapach rozwoju (od narodzin do wczesnego okresu dorosłości) oraz z ich opiekunami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 329-332. Indeks.
Dla klinicystów i terapeutów.
Terapia schematów - łącząca elementy terapii poznawczo-behawioralnej, psychodynamicznej, Gestalt i teorii przywiązania - cieszy się coraz większą popularnością dzięki potwierdzonej empirycznie skuteczności. Niniejsza książka to obszerny przewodnik po tym podejściu, pokazujący, w jaki sposób praca z trybami pomaga pacjentom z różnymi zaburzeniami osobowości, z zaburzeniami nastroju, z depresją, z zaburzeniami lękowymi czy obsesyjno-kompulsywnymi.
Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów chcacych zdobyć praktyczne informacje na temat najnowszych technik terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 383849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach 371-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346684 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Bibliografia na stronach 221-227.
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności.Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczącyzaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzieduży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej.
Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik, który zawiera przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz testy, zadania domowe i formularze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 367167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej.
Cele programu terapeutycznego obejmują: lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych, dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie, podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastyczności poznawczej, wyeliminowanie emocjonalnego reagowania, oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji, zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji, reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicone protokoły leczenia.
Bibliografia na stronach 453-457.
Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej. Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Podręcznik terapeuty zawiera między innymi: omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania; konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii; informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności. Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak: zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, separacyjne zaburzenie lękowe, fobie swoiste, zaburzenie paniczne, agorafobia, zaburzenia depresyjne. Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych), z objawami somatycznymi, tikowych, obsesyjno-kompulsyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wywieranie wpływu : podstawowe techniki / Kim Barnes ; przekład: Łukasz Tuszyński. - Wydanie 2 w języku polskim. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007. - 160 stron : ilustracje ; 21 cm.
Jest wiele spraw w życiu, na które chcemy mieć wpływ. Zależy nam na dobrych relacjach z ludźmi, osiąganiu wyników w pracy, tworzeniu dobrych związków – słowem, na sukcesie w życiu zawodowym i osobistym. Sztuki świadomego wywierania wpływu na ludzi można się nauczyć. Autorka książki proponuje nam proste ćwiczenia, dzięki którym będziemy umieli wprowadzić w życie zasady skutecznego oddziaływania na innych i zrealizować własne potrzeby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bestseller)
Jest wiele spraw w życiu, na które chcemy mieć wpływ. Zależy nam na dobrych relacjach z ludźmi, osiąganiu wyników w pracy, tworzeniu dobrych związków - słowem, na sukcesie w życiu zawodowym i osobistym. Sztuki świadomego wywierania wpływu na ludzi można się nauczyć. Autorka książki proponuje nam proste ćwiczenia, dzięki którym będziemy umieli wprowadzić w życie zasady skutecznego oddziaływania na innych i zrealizować własne potrzeby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 318257 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 213-219.
Poradnik 12 zasad skutecznej edukacji został napisany z myślą o wszystkich nauczycielach i edukatorach, którzy chcą uczyć w taki sposób, aby ich uczniowie rzeczywiście się nauczyli. Opierając się na swojej wiedzy i na doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia licznych warsztatów i szkoleń, autorzy sformułowali dwanaście uniwersalnych zasad skutecznej edukacji, wspólnych dla wszystkich typów, szczebli i form kształcenia. Książka to praktyczny przewodnik pełen przykładów, wskazówek i technik do zastosowania w codziennej pracy w szkołach i innych placówkach edukacyjnych. Autorzy w zrozumiały sposób wyjaśniają znaczenie powiązań teorii z praktyką oraz omawiają między innymi takie zagadnienia, jak: grupowanie materiału, procesy koncentracji, wykorzystanie emocji w nauce, potrzeba przerw czy sposoby motywowania uczniów. Dzięki opisanym w książce metodom i narzędziom nauczyciele: * zbudują podczas zajęć atmosferę sprzyjającą nauce, * pomogą uczniom zrozumieć, utrwalić i zapamiętać nauczane treści, * nauczą się wykorzystywać edukacyjny potencjał nowoczesnych technologii, * będą skutecznie nauczać, a ich uczniowie zaczną osiągać lepsze wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Zawiera angielsko-polski słownik terminów behawioralnych. Poprz. wyd. pt.: Analiza zachowania od A do Z.
Bibliogr. s. 219-236, 261-265. Indeks.
Nowe – zmienione i rozszerzone – wydanie cenionej przez specjalistów i studentów "Analizy zachowania od A do Z". W książce zaprezentowano nurt badawczy i terapeutyczny, którego przedstawiciele zajmują się badaniem wpływu różnorodnych czynników środowiskowych na zachowanie. Autorzy wprowadzają w tę tematykę, a jednocześnie porządkują specjalistyczną terminologię, którą posługują się psychologowie behawioralni. W nowym wydaniu szczególną uwagę poświęcili stosowanej analizie zachowania. Dziedzina ta znacząco zyskała na popularności w obszarze terapii zaburzeń rozwojowych, zwłaszcza tych ze spektrum autyzmu, lepiej poznaje się też koncepcje i metody należące do tak zwanej trzeciej fali terapii behawioralnych. Autorzy wyjaśniają, czym zajmują się analityk zachowania i terapeuta behawioralny, a także wskazują instytucje przygotowujące do pracy w tym obszarze. Kompendium zawiera słownik najważniejszych pojęć z zakresu analizy zachowania, uaktualniony angielsko-polski słownik terminów z tej dziedziny oraz wykaz polskojęzycznych publikacji na ten temat. Jest skierowane do terapeutów, lekarzy, pedagogów, psychologów szkolnych, studentów psychologii i pedagogiki, rodziców i nauczycieli dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz psychologów prowadzących badania z zakresu analizy zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340208 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł.: Współczesny behawioryzm.
Bibliogr. s. 160-162. Indeks.
Książka w zwięzły sposób prezentuje rozwijający się intensywnie na świecie, a w Polsce jeszcze stosunkowo mało znany nurt badawczy i praktyczny, będący współczesną wersją behawioryzmu. Analiza zachowania zajmuje się badaniem zachowań ludzi i zwierząt z perspektywy wpływu, jaki wywierają na nie różnorodne czynniki środowiskowe. Ponieważ jest to najskuteczniejsza w tej chwili metoda terapii autyzmu na świecie, należy oczekiwać dalszego, intensywnego rozwoju tej dziedziny psychologii stosowanej także w naszym kraju. Z powodzeniem jest stosowana w terapii wszelkich zaburzeń rozwojowych. Publikacja ma formę przewodnika, łącząc w sobie cechy wprowadzenia do dziedziny oraz słownika pojęć. Skierowana jest do studentów psychologii oraz pedagogiki, terapeutów, lekarzy, pedagogów i psychologów szkolnych, rodziców i nauczycieli dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz psychologów prowadzący badania z zakresu analizy zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304023 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-222.
Narcyz to osoba zapatrzona w siebie i sobą zachwycona. Takich ludzi możemy spotkać wszędzie: w szkole, w pracy, w domu… Autorka książki pokazuje, jak sobie z nimi radzić. Wyjaśnia, gdzie leżą źródła narcyzmu, dlaczego ulegamy urokowi narcyzów i jak zadbać o siebie, gdy nasz partner lub rodzic jest narcyzem. Odwołuje się przy tym do nowatorskiej koncepcji terapii schematów i do zasad neurobiologii interpersonalnej. To doskonały przewodnik przetrwania dla osób będących w relacji z narcyzem, a także nieocenione źródło wiedzy dla terapeutów prowadzących terapię osób narcystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362385 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 265912 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej